familjenengman

Mamma, pappa, Samuel och Oscar

Uppvaknande, skrik och vatten

Publicerad 2013-10-26 22:28:44 i Oscar,

Varje kväll, nä jag överdriver inte, vaknar Oscar mellan en och tre timmar efter han somnat. Oftast helt hysteriskt skrikande och helt otröstlig tills han får dricka otroliga mängder vatten, otroliga för en 20-månaders iaf, och tills han får lägga sig på sin plats i vår säng och att jag lägger mig bredvid. Går jag upp vaknar han direkt. Försöker vi flytta över honom när han somnat får vi börja om med panikskriken igen. 

Detta innebär ju att min och Emils tid tillsammans blir något lidande. Plussidan är ju att jag kommer i säng tidigare så alltid något =)

Men någon som har något tips på att bryta detta? Han ligger kloss med mig sen hela natten så ryggen är ju något kaiko nu. Känns ju dessutom inte roligt för Oscars skull att han vaknar ledsen varje kväll. Eller är det bara en fas till att vänta ut? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela