familjenengman

Mamma, pappa, Samuel och Oscar

Länge sedan

Publicerad 2013-10-19 16:26:39 i Allmänt,

Har inte direkt haft nån ork eller känsla för att skriva här på rätt länge. Såg att det är typ en månad sedan sist och jag har inte ens varit in på bloggen sen dess. 

Mycket händer hela tiden, som det gör med små barn. 

Jag har äntligen fått kommit till reumatologen. Röntgen jag gjorde för ett tag sedan visade inte något men en ny röntgen ska göras, remiss till arbetsterapeut är skickat och ledgångsinflammation misstänks. Härom dagen hade jag så ont så jag knappt kunde hålla en kaffekopp om jag inte höll med båda händerna. 

Oscars språk utvecklad i flygande fart och det kommer nya ord hela tiden, fast jag vet inte om någon annan än vi här hemma förstår dem!



Båda pojkarna har varit hemma från dagis sen i måndags pga magsjuka men vi börjar tvivla på att det är det ändå. De är pigga och glada men med diarréer. Vi får väl se hur vi gör på måndag. Kan ju knappt vara hemma längre. 

En vecka kvar innan höstlovsresan och nästa vecka drar luciarepet igång. 

Idag blev trädgård och terass städade inför vintern. 

Snart är det jul!

En inte längre så sällsynt syn, pojkarna leker bättre och bättre tillsammans. 


Min nya frisyr och hårfärg (och min nya kappa som fö är det absolut dyraste plagget jag köpt)


Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2013-11-18 14:35:26

Läste just ditt inlägg (som du skrev för "ett tag sen" ;) ) om dina händer (fingrar?)
När jag fick problem för några år sen, så kollades all sorts reumatism på mig med, men det var inget sånt kom doktorerna till slut fram till. Då skickades jag på röntgen och där kunde de se att jag hade förslitningar i ligamenten... =(
Bara ett tips om doktorerna inte hittar nåt fel på dig heller.

Svar: Ja, herregud vad tiden går. Ännu en period utan ork att uppdatera.
Fått svar från röntgen och den visade en diskret ledinflammation i händerna. Har för två veckor sen gått igenom en vecka då jag knappt ens kunde gå vissa dagar. Tabletter och järnvilja var det som krävdes.
Har tid hos arbetsterapeuten 5 december.
Tar en dag i taget och är glad för de dagar jag "bara" har normalt ont. Nån gång går det över =)
familjenengman.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela