familjenengman

Mamma, pappa, Samuel och Oscar

Värmen. Både på gott och ont...

Publicerad 2012-05-28 19:03:12 i Allmänt,

Även om jag älskar värmen så är den här på gott och ont.

Sen vi gick in vid fyra så har Oscar skrikit större delen av tiden till han slocknade vid kvart i sju. Han har jättesvårt att komma till ro i värmen och blir till slut så övertrött att han inte orkar mer än att skrika.

Under tiden Oscar skrek skulle jag försöka fixa middag och prata med Samuel som under hela tiden Oscar skrek lyckades både rita sina ben fulla med gula streck, hitta sololjan och kleta in en stor del av det som är kvar på mattan, soffan, kinden och håret, ramla och slå sig, skrika, försöka slå in dörren till toaletten där jag ville sitta i fred för en gångs skull.

Disken står fortfarande på bordet.

Jag har fortfarande ungefär 4 laddningar tvätt att ta hand om.

Oscar har somnat, Samuel tittar på pingvinerna och jag längtar efter att Emil kommer hem så jag kan släppa allt en liten stund.

Jag är liksom liiite trött...

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2012-05-28 21:42:18

brukar du ha publik när du e på toa annars?

Postat av: Johan

Publicerad 2012-05-28 21:43:09

tänker på hipp hipp nu, där e en hejarklack som kör "jobba jobba jobbaaaa"

Postat av: Therése

Publicerad 2012-05-28 21:46:45

Samuel har lite issues med att lämnas och inte få följa med så att gå på toa (eller vad som helst) ensam är rätt svårt!



Men annars hade det varit rätt kul med en egen hejarklack =)

Postat av: BigMac

Publicerad 2012-05-29 22:03:08

Hur gick det? Kom Emil hem till slut, är disken nu hanterad och gick fläckarna på soffan, mattan och Samuel bort? Vill höra slutet!



Tips till toalettproblemet: införskaffa en glasdörr!

Postat av: Therése

Publicerad 2012-05-31 13:43:34

Emil kom hem, tvätten blev invikt, fläckar gick bort, så allt slutade lyckligt =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela